Splitkarenje u po bota

nedjelja, 14.02.2016.

Bez vjetra, njih stotrideset



ACI marina [13.11.2015] GP


Godinama ljetujući na Hvaru vidjeh mnoge 'jahte-s-jarbolom', dakle po meni 'jedrilice', u prolazu obzorom ili koje čak uplovljavahu na prenoćište u zaljev. Uglavnom su plovile "na makinu" i rijetko koja je razvijala svoja jedra makar vjetreni uvjeti bijahu, po mome, idealni za jedrenje.
Nikad mi nije bilo jasno radi li se o neznanju, lijenosti, nedovoljnoj brojnosti (?) posade, ili jednostavno otrežnjenju od ideje jedrenja kao takvog i prešutnom priznavanju da je vlasnik zapravo fulao 'u apetitima' te da je zapravo trebao kupiti gliser.

U mojem jedinom iskustvu 'aktivnog' jedrenja, prije dvadesetak godina, bio me na svoj drveni (!?) jedrenjak pozvao jedan otkačeni Nizozemac te odjedrismo jedan krug za popriličnog vjetra zapadnjaka i valova od nekih tri metra... i mogu reći da sam uživao, striktno slijedeći njegove upute za jedan i samo jedan standardni jedriličarski 'manevar'.
Njega su ti uvjeti, reče on tada nadahnuto, podsjetili na njegova jedrenja kod sebe doma, valjda na njihovom vjetrovitom sjevernomorskom Zuiderzee-u.

[GP]

© • 14.02.2016. u 12:30 • Komentari (3) #


<< Arhiva >>

splitkarenje@gmail.com